Bookmakeren Pinnacle godkjenner eSports-innsats nummer én million

13. desember var en ny milepæl for Pinnacle: den ledende internettbookmakeren godkjente eSports-innsats nummer én million.

Ikke hørt om eSports? Da er du åpenbart ikke blant de anslagsvis 71 millioner* fans som hvert år følger nettsendinger av konkurranser i League of Legends, StarCraft, Defence of the Ancients (Dota) eller Counter Strike.

eSport er like seriøst som enhver annen profesjonell idrett, i 2013 ga USA profesjonelle utøver-visa til videospill-spillere. Så vidt Pinnacle kan bedømme, liker den store globale eSport-fanskaren tydeligvis muligheten til å spille på arrangementene de følger.

Pinnacle registrerte den første innsatsen på eSport i februar 2010. Tradere i selskapet kunne ikke drømt om at bare fire år senere ville det passere milepælen for én million innsatser og se eSport rangert over tradisjonelle idretter som golf eller rugby når det gjelder popularitet blant tipperne.

I løpet av denne tiden har eSport-tipping hos Pinnacle blitt utvidet til å omfatte alle større eSport-begivenheter og mulighet for live-tipping. En del av den raske økningen kan være at det er en utfordring for tradere å vurdere oddsene for eSport, dermed stiller tippere mer på like fot med dem enn i tradisjonelle idretter.

Pinnacle’ kjernekonsept er beste odds, høyeste innsatsgrenser og "vinnere er velkomne" i alle markeder, og selskapet har rekruttert tidligere proff-gamere i eSport-tradingteamet for å sikre at disse standardene opprettholdes i et så krevende marked.

"Vi begynte å tilby eSport-tipping som et eksperiment, men popularitetsveksten har overgått alle forventninger," sier Pinnacle’ Head of Sportsbook, som er en stor LoL-fan. "Vi er svært stolte over å ha passert innsats nummer én million, men det ser ut til bare å være toppen av isfjellet."

Les mer om Pinnacle’ vei til én million eSport-innsatser her.

*2013-data fra superdata.com

Om Pinnacle

Pinnacle (www.pinnaclesports.com) ble stiftet i 1998, og siden den gang har vi tilbudt spillere et unikt alternativ til andre bookmakere. Deres gimmickfrie tilnærming fokuserer ganske enkelt på å gi deg de beste oddsene og høyeste innsatsgrenser i alle markeder de tilbyr, slik at spillere vinner mer enn hos konkurrentene.

Hold deg oppdatert om hva som skjer hos verdens største internettbookmaker @PinnacleSports